چند عامل برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی

بهتر بودن ساندویچ پانل بر مصالح سنتی

در این مقاله قصد داریم برای شما عزیزان در قالب چند عامل، علت برتری ساندویچ پانل را در مقایسه با مصالح سنتی بیان کنیم. با ما همراه باشید. علت این بحث این است که بدانید چرا این مصالح نوین برتر از مصالح سنتی بوده و جایگزین آن ها شده اند. شاید برای شما جالب باشد، که مصالح نوین نه تنها در ساخت و تولید ساختمان های جدید کاربرد فراوانی دارند، بلکه در ترمیم و بازسازی ساختمان های قدیمی و فرسوده هم مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که انتظار می رود، علت برتری مصالح نوین ماهیت اصلی آن ها بوده و باید ساختار آن را جست و جو کرد تا بتوانیم دلایلی منطقی برای شما عزیزان بیاوریم.
ساندویچ پانل تشکیل شده از یک هسته با تراکم پایین و همچنین لایه های بیرونی آن بسیار سفت و سخت است و از انواع ورق های فلزی موجود، ساخته شده می باشد. مزایای پانل ساندویچ زیاد بوده و همین موضوع سبب شده است این مصالح به سرعت و در مدت کمی محبوبیت جهانی پیدا کرده و در تمامی ساخت و ساز از آن استفاده خواهد شد.

با عوامل برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی آشنا شوید

در این قسمت قصد داریم برای شما علت های برتری ساندویچ پانل را در قیاس با مصالح سنتی بیان کنیم. به طور مثال می توان به زیبایی شناسی، مواد کیفی، چند منظوره بودن و همچنین قابل اعتماد بودن و… اشاره کرد، به دلیل وجود این موارد ساندویچ پانل به مصالح سنتی برتری یافته و پرطرفدار شده است. ذکر این نکته را واجب می دانیم که ساندویچ پانل این روزها از مهم ترین و اساسی ترین اجزای ساختمان و ساختمان سازی می باشند. این که ساندویچ پانل در ساختمان سازی پرکاربرد است، فقط به یک نوع ساختمان مختص نشده و برای هر ساختمانی از جمله آپارتمان ها، ساختمان های صنعتی و تجاری، استادیوم ها و… کارآیی داشته و مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ساندویچ پانل,انواع ساندویچ پانل های مسکونی,پانل ساندویچی,

سبک سازی سازه و فواید آن

اگر شما هم در رابطه با بارگزاری و ساخت ساختمان های سبک اطلاعات کافی داشته باشید، حتما می دانید تمامی مهندسین در تلاش هستند ساختمان های بسیار مقاوم و در عین حال سبک بسازند. با توجه به اطلاعات بیان شده حتما می دانید سبک بودن پانل ساندویچ سبب شده است، به کارآیی آن افزوده شده و بسیار پرطرفدار شود.
سبک بودن این پانل ها به حدی است، که دیوارهای ساخته شده با آن ها در مقایسه با دیوارهای ساخته شده با آجر و مصالح سنتی چیزی حدود 50 برابر سبک تر است در حالی که همان قابلیت ها را داشته و چه بسا از مقاومت بالاتری داشته باشند. شاید با توجه به بیان مطالب بالا این سوال در ذهن شما پیش آمده باشد، که با توجه به سبک بودن، دارای مقاومت در برابر انواع ضربات هستند یا خیر؟ در سوال باید به شما بگوییم این پانل های ساندویچ دارای مقاومت های بسیار بالایی در برابر هر نوع ضربه فشاری و کششی هستند و لازم نیست در این باره نگران باشید.

امنیت سازه

از امنیت سازه منظور ایمنی سازه در برابر انواع نیروهای وارده مانند زلزله، حریق و دیگر عوامل محیطی است. طبق مطالب گفته شده در سطرهای بالاتر این پانل ساندویچی دارای وزن بسیار سبکی هستند و همین امر موجب شده است، سقفی سبک، فونداسیونی سبک و دیواری سبک داشته باشیم، تا در برابر نیروی زلزله مقاومت بیش تری از خود نشان دهد. این سبک بودن سبب می شود سازه در هنگام زلزله آسیب کم تری دیده و این مورد برتری بسیار مهمی است که در مصالح سنتی دیده نمی شود.
از مفیدترین مزایای پانل ساندویچی می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر حریق و همچنین عوامل محیطی اشاره کرد.

این مطلب را از دست ندهید
پنج پیشنهاد برای خروج مسکن از رکود

ساندویچ پانل,ساندویچ پانل چیست,ساندویچ پانل دیواری,

آیا پانل ساندویچی در برابر خوردگی مقاومتی دارند؟

یکی دیگر از عوامل برتری پانل ساندویچی در قیاس با مصالح سنتی این است که در مقابل آب و هر عامل خورنده ی دیگری مقاوم بوده و مانند بتن خورده نمی شوند. این امر سبب شده است، هزینه ها برای تعمیر و نگهداری بسیار کم تر شود. به طور مثال از مواردی که سبب کاهش هزینه های شما خواهد شد، این است که اگر سقف کاذب شما که با این پانل ساندویچی ساخته شده است خراب شود، می توان به راحتی از قطعات نو استفاده و آن را جایگزین کرد و به این شکل هزینه های شما بسیار کم تر خواهد شود.

حمل و نقل آسان

یکی از بهترین مزیت های پانل ساندویچی این است که حمل و نقلی آسان داشته و به سرعت جا به جا خواهد شد. این مزیت هم در مصالح سنتی وجود نداشته و دارای حمل و نقلی آسان نمی باشند. یکی از مواردی که باید حتما رعایت کنید، این است که نصب آن را طبق دانسته ها به خوبی انجام داده و روشی خود سرانه برای نصب آن انتخاب نکنید. هیچ یک از مصالح مزیت ها و برتری های پانل ساندویچی را نداشته و این امر دلیلی است بر جهانی شدن آن.
در این جا لازم است به شما بگوییم نصب پانل های ساختمانی حتی در ارتفاعات بالا هم آسان بوده و کاری طاقت فرسا نمی باشد.

مزایای پانل ساندویچ,انواع ساندویچ پانل,انواع ساندویچ پانل های مسکونی,

هزینه ی نصب پروژه ساندویچ پانل

با توجه به این که نصب این پانل ها دارای سرعت بالایی است و همچنین حمل و نقل آن بسیار آسان می باشد، پس در هزینه های و قیمت نصب آن هم صرفه جویی زیادی خواهد شد. از طرفی دیگر مصالح سنتی باید قبل از استفاده با یک دیگر مخلوط شده و ترکیب به دست آمده را به کار ببرید، این در حالی است که پانل ساندویچی این گونه نبوده و جزو موارد پیش ساخته و آماده به حساب می آید؛ با این وجود باز هم در زمان و هزینه ی شما صرفه جویی خواهد شد.

آیا پانل ساندویچی قابلیت بازیافت دارد؟

پاسخ به این سوال بلی است. پانل ساندویچی دارای قابلیت بازیافت است و این مورد یکی دیگر از بهترین مزیت های آن می باشد. قیمت پانل ها بسیار به صرفه بوده و این که قابلیت بازیافت دارد و می توانند مجدد در صنعت به کار گرفته شوند، نقش به سزایی در کاهش قیمت های آن دارد.

عایق حرارتی و صوتی

از کاربردی ترین مزایای پانل ساندویچی می توان به این مورد اشاره کرد، که عایق انرژی بوده و می تواند مانع اتلاف انرژی شود. این مزیت برای مصالح سنتی فقط در صورتی ممکن است که از ماده هایی مانند پشم شیشه استفاده کنید، همان طور که می دانید این امر مجدد هزینه هایی در پی دارد. در حالی که در پانل ساندویچی این مشکلات وجود نداشته و کاملا عایق حرارتی هستند. از دیگر موارد کاربردی پانل ساندویچی می توان به این مورد اشاره کرد، که عایق صوتی هم می باشد.