ساندویچ پانل مسکونی

ساندویچ پانل مسکونی – ساندویچ پانل

ساندویچ پانل مسکونی در واقعی یکی از انواع ساندویچ های پیش ساخته است، که برای صنعت ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در رابطه با این مقاطع پیش ساخته اطلاعاتی داشته باشید، می دانید که در مقایسه با مصالح سنتی دارای مزیت های بی شماری هستند. این در حالی است که ساندویچ پانل های مسکونی در زمان حال یکی از پرطرفدارترین مصالح مورد استفاده در بین مهندسین می باشند.

از مزیت هایی که سبب شده اند مصالح نوین مانند ساندویچ پانل مسکونی بیش تر از هر مصالحی مورد استفاده قرار بگیرند، می توان سبک بودن آن ها، نصبی آسان، افزایش سرعت ساخت، افزایش طول عمر، مقاومت بالا در برابر زلزله و… را نام برد. یکی از بهترین و موثرترین روش های ساخت و ساز منازل مسکونی برای مقاومت بیش تر در برابر زلزله این است، که وزن تیغه های باربر موجود در ساختمان را کاهش دهیم، جالب است بدانید این امر با کمک ساندویچ پانل مسکونی قابل اجرا می باشد.

ساندویچ پانل مسکونی برای سازه های پیش ساخته و همچنین آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. علت جهانی شدن مصالح نوین این است، که مزیت های بسیار کاربردی در قیاس با مصالح سنتی دارند. جالب است بدانید ساندویچ پانل ها دارای انواع بسیاری هستند، که هر یک برای یک مورد خاصی قابل اجرا می باشد، اما ساندویچ پانل مسکونی از اجرایی تشکیل شده است که فقط مختص به سازه های مسکونی می باشند.

از ویژگی های منحصر به فرد ساندویچ پانل مسکونی می توان به این مورد اشاره داشت، پوسته آن ها در برابر باد یا هر فشار دیگری مقاوم بوده و در هر شرایط محیطی پایدار هستند.

 

با مزیت های ساندویچ پانل مسکونی آشنا شوید

همان طور که در سطرهای بالاتر هم به شکل مختصری در رابطه با این موضوع بحث کردیم، ساندویچ پانل مسکونی دارای مزیت های بی شماری است که در این بخش چند مورد از آن ها را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

  • ساختمان هایی که با ساندویچ پانل مسکونی ساخته شوند، بسیار شیک بوده و تمیزی آن ها بیش تر از مصالح دیگر است.
  • ساختمان های مذکور دارای مقاومت بالایی در برابر زلزله هستند.
  • این پانل ها در برابر حرارت عایق بوده و در حالت کلی از اتلاف انرژی جلوگیری خواهند کرد.
  • حمل و نقل و همچنین نصب آن ها بسیار ساده است و حتی به راحتی تولید خواهند شد.
  • هزینه های شما را تا حد چشم گیری کاهش داده و این مورد برای قسمت فونداسیون بیش از دیگر قسمت ها می باشد.
  • قابلیت بازیافتی داشته و هیچ نوع هدر رفتی ندارد.
  • باتوجه به این که ساندویچ پانل دیواری ضخامت بسیار کمی دارد، پس فضای بیش تری در خانه وجود خواهد داشت.
  • قابلیت شستشو داشته و در برابر آب مقاوم هستند.
  • در تهیه و ساخت ساندویچ پانل مسکونی از موادی استفاده می شود، که در برابر آتش مقاوم بوده و در نتیجه این قطعات پیش ساخته دارای قابلیت غیر قابل اشتعال هستند.
این مطلب را از دست ندهید
بهترین ضد آفتاب برای پوست چیست؟ + نکات مهم برای مراقبت

انواع ساندویچ پانل,انواع ساندویچ پانل های مسکونی,ساندویچ پانل,

انواع ساندویچ پانل های مسکونی

ساندویچ پانل ها با توجه به نوع کاربرد آن ها به دو دسته دیواری و سقفی تقسیم بندی می شوند. شاید با توجه به مطلب بیان شده در سطرهای بالا، قصد خرید و استفاده از این پانل ها را داشته باشید. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم، قبل از خرید هر یک از انواع آن اطلاعات کافی در رابطه با آن ها کسب کرده و با توجه به شرایط خود، مناسب ترین مورد را انتخاب کنید. از طرفی ذکر این نکته را واجب می دانیم، که حمل و نقل این قطعات و همچنین نصب آن ها باید طبق اصول خاص خود انجام شده و در انجام این فعالیت ها نهایت دقت را داشته باشید.

انواع ساندویچ پانل دیواری مسکونی

این نوع از ساندویچ پانل ها در انواع صاف سلفون دار و همچنین شیار دار تولید شده و به بازار ارائه می شوند. همان طور که از اسم آن پیدا است، از این نوع پانل ها در ساخت دیوارها استفاده می شود. دیوارهایی که در ساخت آن ها از ساندویچ پانل مسکونی استفاده شده باشد، در برابر تبادل حرارت مقاوم بوده و این در حالی است که مصالح سنتی این نوع ویژگی را ندارند. این ویژگی بیان شده سبب شده است، ساندویچ پانل مسکونی برای ویلاهایی که در مناطق دارای دمای بسیار سرد یا گرمی هستند، مناسب بوده و کارآیی بالایی داشته باشد.

ساندویچ پانل سقفی مسکونی

این نوع پانل ها به طور معمول به شکل سقفی با ورق رو شادولاین رنگی ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. ضخامت ساندویچ پانل سقفی چیزی حدود 4 تا 15 سانتی متر است و در اغلب اوقات از فوم پلی یورتان ساخته می شوند. مقاومت پانل سقفی در برابر رشد قارچ ها و باکتری ها سبب شده است بسیار مفید ظاهر شود.